Sen Ne Yaparsın, TANRI

Sen Ne Yaparsın, TANRI

Sen ne yaparsın, Tanrı, ben ölünce?
Testin olan ben kırılıp dökülünce?
İçkin olan ben bayatlayıp bozulunca?
Giysin de, işin gücün de ben olunca
yitirirsin anlamını benimle.

Olmaz artık evin barkın bile,
candan ve sıcak sözlerle selâmlayanın
Çıplak kalır yorgun ayakların
ayrılınca ben, sandalların.

O büyük harmanîn düşer omuzlarından.
Sıcak bir yastıkta yatarcasına
yanaklarımda dinlenen bakışların
aranır dururlar beni, şaşırmışcasına-
ve güneş batarken uzanırlar
yabancı taşların soğuk kucağına.

Sen ne yaparsın, Tanrı? Kaygım var.

Rainer Maria Rilke
Çeviren: A.Turan Oflazoğlu

Published in: on Aralık 17, 2009 at 4:20 pm  Yorum Yapın  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://eranyu.wordpress.com/2009/12/17/sen-ne-yaparsin-tanri/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

